SÅDAN VIRKER DET |
Drevet af en benzinmotor og en elmotor |
HVAD DRIVER HJULENE? |
Både benzin og el-motor |
HVORDAN OPLADES BATTERIET? | Oplader under kørsel gennem forbrændingsmotoren og regenerativ bremsning |
SKAL DEN BRUGE BENZIN? | Ja |
HVORDAN ER KØREOPLEVELSEN? | Øjeblikkeligt drejningsmoment og mere støjsvag kørsel |
CO2-UDLEDNING |
Reduceret udledning (2) |
HVOR MEGET AF TIDEN KØRER BILEN PÅ 100 % ELEKTRISK? | 67 % (3) |
TAG DET NÆSTE SKRIDT
(1) Sammenligning mellem Nissan Juke N-Connecta 1.0 114hk DCT og Nissan Juke N-Connecta Hybrid 143hk. Nissan Juke N-Connecta 1.0 114hk DCT: brændstofforbrug bl. kørsel (km/l): 16,4 ; CO2-udledning bl kørsel (g/km): 138. Nissan Juke N-Connecta Hybrid 143hk: brændstofforbrug bl. kørsel (km/l): 20,8; CO2-udledning (g/km): 108. Køretøjet er blevet homologeret i overensstemmelse med EU-reglerne ved hjælp af WLTP-testproceduren.
(2) Baseret på intern test data og afventende harmonisering. Kørselsresultaterne i den virkelige verden kan variere afhængigt af flere faktorer som ekstraudstyr, batteriets tilstand, klimakontrol, vedligeholdelse, køreadfærd og ikke-tekniske faktorer som vejrforhold, den aktuelle rute osv.
(3) Baseret på WLTP-tal, sammenlignet med tilsvarende modeller med forbrændingsmotor. Reelle kørselsresultater kan variere afhængig af flere faktorer så som ekstraudstyr, batteriets tilstand, klimaanlæg, vedligeholdelse, kørestil og ikke-tekniske faktorer som vejrforhold, faktisk rute osv.
(4) Gælder ikke hybridbilen, kun DCT.
(5) Køreindstillinger findes kun i visse udstyrsklasser og påvirker rattet, speederens reaktion og driften af klimaanlæg
Reel rækkevidde afviger ofte markant fra den opgivne laboratorie-rækkevidde. Kørselsmønster, herunder i særdeleshed hastighed, har stor betydning for den reelle rækkevidde. Rækkevidde stammer fra laboratorieprøver i overensstemmelse med EU-lovgivning og er beregnet til sammenligning af forskellige typer biler. Oplysningerne henviser ikke til en bestemt udpeget bil og udgør ikke en del af tilbuddet. Tallene afspejler ikke nødvendigvis faktiske køreresultater. Valgfrit udstyr, vedligeholdelse, kørselsadfærd samt ikke-tekniske faktorer som vejrforhold kan have indflydelse på de officielle resultater. Tallene blev fastslået under den nye verdensdækkende testcyklus for lette køretøjer, Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP).
De viste billeder er vejledende. I nogle tilfælde kan bilerne på billederne ikke fås i DK, og de repræsenterer ikke en specifik model, udstyrsversion eller tilbud. Funktionerne er måske ikke tilgængelige eller er begrænsede til de udvalgte udstyrsversioner.